STAP 1
Opdrachtformulier
De eigenaar van het te onderzoeken pand ondertekent een opdrachtformulier. Hierin worden de opdracht en de omvang van de inventarisatie duidelijk gedefinieerd.

STAP 2
Vooronderzoek
De opdrachtgever zal aan de deskundige alle nuttige documenten bezorgen die relevant zijn voor het onderzoek. Hierbij denken we aan bouwplannen, lastenboeken…Deze documenten zijn noodzakelijk voor het vlotte verloop van het plaatsbezoek.

STAP 3
Plaatsbezoek
De deskundige zal een aantal stalen moeten nemen. Pleisterwerk, crepi, tegellijm… kunnen bij wet enkel als niet asbesthoudend beschouwd worden na labo-analyse.

STAP 4
Labo-analyse
De stalen worden geanalyseerd door een FOD WASO erkend labo.

STAP 5
Data-analyse en opmaak attest
Na de analyse door het labo kan alle info ingevoerd worden in de database van OVAM. Daarna kan het attest gefinaliseerd worden om het vervolgens te bezorgen aan de opdrachtgever.

Afspraak maken
U kunt ons op werkdagen telefonisch of per mail bereiken om een afspraak vast te leggen. Op onze website vindt u ook een contactformulier waar u een aanvraag kunt indienen. We nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.
Heeft u hulp nodig bij de certificaten van uw woning?
Bij Huispunt staan we niet enkel in voor uw ASBESTATTEST.
Samen met onze professionele partners helpen we u graag verder met alle certificaten voor uw woning: EPC ATTEST, KEI ATTEST en ERKENDE SCHATTING.
Huispunt staat in voor alle attesten die u nodig heeft bij de verkoop, verhuur of overdracht. Wij bieden u administratieve ondersteuning bij de aanvraag en de verwerking van deze attesten.

Samen op weg naar een asbestveilige omgeving!
Het actieplan Asbest Afbouw streeft naar een versnelde verwijdering van asbesthoudende materialen die asbestvezels kunnen vrijgeven. Wilt u meer weten over het actieplan? Lees er meer over op onze nieuwspagina.
