Asbestinventaris nodig voor uw gebouw of bedrijf?
Als u een asbestinventaris nodig heeft, moet u een erkende asbestdeskundige inschakelen. De Huispunt-deskundige zal uw gebouw grondig inspecteren op de aanwezigheid van asbest en een inventaris maken van alle materialen die asbest bevatten.
Het is belangrijk om te weten dat een asbestinventaris verplicht is gebouwen die gebouwd zijn vóór 2001 waarin gewoond of gewerkt wordt. Als u niet zeker weet of uw gebouw onder deze categorie valt, kunt u best contact met ons opnemen zodat we dit voor u te kunnen checken.
Een asbestinventaris is niet alleen belangrijk voor de veiligheid van de mensen die in het gebouw werken of wonen. Het kan ook juridische gevolgen hebben als asbest niet op de juiste manier wordt behandeld. Doe daarom een beroep op Huispunt om uw gebouw door een erkende asbestdeskundige te laten inspecteren die een sluitende inventaris voor u zal opmaken.
Wat is een asbestinventarisatie?
Volgens de Codex Welzijn op het werk is het voor elke werkgever verplicht om over een asbestinventaris te beschikken, ongeacht het bouwjaar. De wetgeving hieromtrent werd voor het laatst geüpdatet op 09/03/2023.
Een asbestinventaris heeft als doel de aanwezigheid en de toestand van asbesthoudende materialen van het gebouw in kaart te brengen. De inventaris moet beschikbaar gesteld te worden zodat alle werknemers op de hoogte zouden zijn van de aanwezige asbesthoudende materialen.
Het risico-beheersmaatregelplan bevat dwingende adviezen om de omgeving af te schermen van asbestblootstelling of omschrijft voorzorgsmaatregelen die resulteren in asbestverwijdering. Deze besluiten zorgen ervoor dat de gezondheid van de werknemers niet wordt aangetast door schadelijke asbestvezels.
Huispunt, uw expert in asbestinventarisatie
Huispunt is gespecialiseerd de opmaak van asbestinventarissen. Wij bieden een snelle, professionele service met een vlotte, persoonlijke aanpak.
Premium B2B aanbod
Ons groot B2B netwerk (notarissen, vastgoedexperts, etc.) getuigt van onze servicegerichtheid en onze betrouwbare samenwerking. Een partnership met Huispunt biedt tal van voordelen, die we graag aan u toelichten, bij u ter plaatse of bij ons op kantoor. Contacteer ons vrijblijvend en geniet van ons premium B2B aanbod.
Heb je nog vragen of informatie nodig?
Afspraak maken
Tijden de werkuren zijn wij telefonisch of per mail bereikbaar om een afspraak vast te leggen. U kunt ook steeds via ons contactformulier uw aanvraag versturen. We nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.
Premium B2B aanbod
• Commercieel correcte prijszetting
• Snelle, professionele aanpak
• Full service pakket (AIA / EPC / KEI)
Klantentevredenheid
• Erkende asbestinspecteurs
• Kwalitatieve dienstverlening.
• Uitstekende klantenservice.
• Persoonlijke aandacht.
• Snelle dienstverlening.
Projectplanning
• Correcte doorlichting door de asbestinspecteurs
• Opstellen plan van aanpak.
• Vooronderzoek gebouw.
• Grondige analyse en zorgvuldige rapportering
• Definiëren van vervolgstappen.
Actief in gans Vlaanderen
Door onze uitgebreide equipe van keurders in gans Vlaanderen, is vormt afstand voor ons Huispunt geen probleem.
Waarom kiezen voor huispunt?

Huispunt is actief in heel vlaanderen
Wij hebben ADI’s (asbestdeskundigen-inventarisatie) in gans Vlaanderen. Voor Huispunt is dan ook geen enkele afstand te ver. Wij zijn actief van West-Vlaanderen tot Limburg, met ADI’s in elke regio. Zo kunnen we iedere klant snel en degelijk van dienst zijn.
We investeren continu in de aanwerving van asbestinspecteurs. Zo kunnen we u een uitmuntende, snelle service garanderen.
Een professionele aanpak en vakkennis staan bij Huispunt voorop. Al onze keurders hebben een intensieve opleiding genoten. Ze scholen zich ook voortdurend bij, om hun kennis van de wettelijke aspecten up-to-date te houden.